
F o r D is tr ib u tio n  to  C P s

BloodyHarvestTXT.FINALa 10/16/09 3:20 PM ge 1

BLOODV HARVEST
The killing of Falun Gong for their organs

M O D 4 0 0 0 0 4 6 7 0



F o r D is tr ib u tio n  to  C P s

BloodyHarvestTXT.FINALa 10/16/09 3:20 PM ge 2

Other books by David Matas

Justice Delayed: Nazi War Criminals in Canada 
with Susan Charendoff

Closing the Doors: The Failure of Refugee Protection
with liana Simon

No More: The Battle Against Human Rights Violations

Bloody Words: Hate and Free Speech

Aftershock: anti-Zionism and anti-Semitism

and CO-editor of 

The Machinery of Death

Other books by David Kilgour

Uneasy Patriots: Western Canadians in Confederation

Betrayal: The Spy Canada Abandoned

Uneasy Neighbours:
Canada, the USA and the Dynamics of 

State, Industry and Culture
with David T. Jones

M O D 4 0 0 0 0 4 6 7 1



F o r D is tr ib u tio n  to  C P s

BloodyHarvestTXT.FINALa 10/16/09 3:20 PM ge 3

BLOODY HHRVEST
The killing of Falun Gong for their organs

David Matas and David Kilgour

f/;/
i r

Seraphim Editions

M O D 4 0 0 0 0 4 6 7 2



F o r D is tr ib u tio n  to  C P s

BloodyHarvestTXT.FINALa 10/16/09 3:20 PM ge 5

Table of Contents
Introduction

Part I: The Evidence
Chapter One Methods 11
Chapter Two Context 18
Chapter Three Victims -  The unidentified 29
Chapter Four Victims -  Blood testing and corpses 50
Chapter Five Patients 59
Chapter Six Hospitals 71
Chapter Seven Telephone calls 80
Chapter Eight The numbers 94
Chapter Nine Sujiatun 109
Chapter Ten Corroboration 123

Part II: Acting on the Evidence
Chapter Eleven Responses 135
Chapter Twelve Laws and policies 156
Chapter Thirteen Doctors 164
Chapter Fourteen Strategy 180
Chapter Fifteen Claim of difference 192
Chapter Sixteen Ending the abuse 203

Endnotes
Suggestions for further reading

221
232

M O D 4 0 0 0 0 4 6 7 3



F o r D is tr ib u tio n  to  C P s

BloodyHarvestTXT.FINALa 10/16/09 3:21 PM ge 135

Chapter Eleven

Responses
The Chinese government has a pattern of response to evidence of 
human rights violations inflicted on Falun Gong practitioners. Its 
response to our work was part of this pattern.
The Government of China conducts a global campaign against the 
Falun Gong consisting of harassment, bullying, spying, disinforma­
tion, and pervasive and persistent anti-Falun Gong propaganda. The 
incitement to hatred which generates the persecution against the 
Falun Gong within China has become a primary message that 
embassies of China bring to the rest of the world. This global disinfor­
mation campaign against the Falun Gong has three basic prongs. One 
is getting out the Chinese government’s own propaganda. The second 
is blocking in every way possible the flow of any contrary information. 
The third is initiatives from those trying to please China.
When it comes to propaganda against the Falun Gong, China’s party- 
state does not make an effort to be accurate. The lies are shameless, 
blatant, patent, unabashed.

The Chinese are disciples of the big lie technique of former German 
Nazi leader Adolf Hitler. Hitler in his 1925 autobiography Mein Kampf 
defined the big lie propaganda technique as a lie so colossal that no 
one would believe that someone “could have the impudence to distort 
the truth so infamously”.
The most obvious Chinese use of this technique is the constant 
labelling of the Falun Gong as an evil cult, though it has none of the 
characteristics of a cult. But the big lie is not just a single lie. It has 
many different facets.
The global Chinese campaign we have seen is unlike anything we see 
from Zimbabwe or North Korea or any of the other major human 
rights violators. As courtroom lawyers, we are used to having people

135

M O D 4 0 0 0 0 4 6 7 4



F o r D is tr ib u tio n  to  C P s

BloodyHarvestTXT.FINALa 10/16/09 3:21 PM ge 136

Bloody Harvest

disagree with us. But we have never seen anything like the disagree­
ment with our report from the Government of China. The Chinese 
government’s disagreement studiously avoids the plausible and gravi­
tates towards the outrageous.
The Government of China Embassy in Canada issued its first response 
to our report the same day as our report, July 6, 2006 -  and a second 
one dated July 26, 2006. The first statement dismissed our report out 
of hand. That meant that the Government of China engaged in no 
investigations to determine whether or not what the report contained 
was true. The second statement was almost three weeks after the 
release of our report, so Chinese officials had had time to delve into 
our report and produce contradictory information. But there was 
none.
The sole factual quarrel the Government of China had with the report 
had nothing to do with the substance of the report. It correctly noted 
that we placed two cities in the wrong provinces. We had indicated in 
an appendix that Wu Han is in Hunan, when it is in Hubei, and that 
Qin Huangdao is in Shandong, when it is in Hebei. These two errors -  
and they are the only ones anyone has been able to identify -  do not 
justify questioning the analysis or conclusions of the report. Indeed, in 
two respects they strengthen it.
If this is all that anyone -  including the Chinese government, with all 
its resources and inside knowledge -  can produce to question the facts 
in our report, one can legitimately say that our report sits on a rock- 
solid foundation. Secondly, the practice of organ-harvesting from 
Falun Gong practitioners is even more widespread than we had origi­
nally reported, since, through our error, we had omitted reference to 
the existence of the practice in Hebei province. We had identified 
another site, Qianfoshan, in Shandong province, where the practice 
was occurring.

Both Government of China statements attribute initial reports of har­
vesting of organs in Sujiatun Hospital to Falun Gong practitioners. 
However, those initial reports about Sujiatun Hospital originated not 
from Falun Gong practitioners but from the ex-wife of a surgeon at 
Sujiatun Hospital. Neither the ex-wife nor her former husband is a 
Falun Gong practitioner.

Both Chinese government statements refer to a shifting Falun Gong 
narrative in consequence of a disproof of the original story about 
Sujiatun Hospital. Yet the ex-wife of the surgeon did not change or 
shift her story at any time.

136

M O D 4 0 0 0 0 4 6 7 5



F o r D is tr ib u tio n  to  C P s

BloodyHarvestTXT.FINALa 10/16/09 3:21 PM ge 137

Responses

The second Chinese Government response refers to the statement of 
the ex-wife of the surgeon, which she made to us and which we repro­
duced in our report, that her husband removed the corneas of 2,000 
Falun Gong prisoners in two years. The Government of China ques­
tions this figure on the basis that “he would have to finish three cornea 
transplantations within one day and every day without rest”, and then 
argues, “This is an absurd lie which no one with common sense would 
believe.”
The Government of China response mixes up transplanting and har­
vesting. The testimony of the ex-wife was organs harvested from two 
thousand persons, not two thousand transplants. She did not claim 
that her husband was engaged in transplant surgery. The husband was, 
according to her testimony, removing the corneas from the eyes of 
Falun Gong practitioners, not placing those corneas into the eyes of 
recipient patients.
Harvesting surgery is, obviously, quicker than the combination of har­
vesting and transplanting. Moreover, corneas, unlike other organs, are 
dead tissue. They do not need to be transplanted immediately once 
harvested. They can survive on the shelf for a considerable period. As 
explained in Chapter Nine, a cornea harvest can be completed in 
twenty minutes. For an operation that length of time, what the ex-wife 
said about the volume of corneas harvested in two years does not put 
her testimony in doubt.

The second Chinese government statement refers to the fact that jour­
nalists and diplomats visited Sujiatun Hospital after the initial reports 
had surfaced and found no evidence that the site was being used for 
organ-harvesting of Falun Gong practitioners. We would not have 
expected these visitors to find anything even if the initial reports of 
organ-harvesting from the ex-wife of the surgeon were true. An oper­
ation leaves no trace in an operating room after it is completed. 
Operating rooms are cleaned up, sanitized, made antiseptic after each 
and every operation.

The first Chinese government statement then says: “It is obvious that 
their purpose is to smear China’s image.” We have no wish to smear 
China’s image. Our sole concerns are respect for the truth and human 
dignity.
Both Chinese statements say:

“China has consistently abided by the relevant guiding 
principles of the World Health Organization endorsed in

137

M O D 4 0 0 0 0 4 6 7 6



F o r D is tr ib u tio n  to  C P s

BloodyHarvestTXT.FINALa 10/16/09 3:21 PM ge 138

Bloody Harvest

1991, prohibiting the sale of human organs and stipulat­
ing that donors’ written consent must be obtained before­
hand and donors are entitled to refuse the donation at last 
minute.”

This was belied by the facts. The China International Transplantation 
Network Assistance Centre Website, until April of 2006, set out a price 
list for transplants.'^' As well, many individuals can attest to paying for 
organ transplants in China. The statement in both responses that 
China has consistently abided by the principle stipulating that donors’ 
written consent must be obtained beforehand is also belied by the 
facts.
Both Chinese government statements say:

“China has issued a regulation on human organ trans­
plants, explicitly banning the sale of organs and introduc­
ing a set of medical standards for organ transplants in an 
effort to guarantee medical safety and the health of 
patients. The regulation requires medical institution 
which is qualified for practising human organ transplant 
to register at provincial level health department. 
Unregistered medical institutions are forbidden to prac­
tice human organ transplant. If the government finds any 
registered institution violating the regulation, it will can­
cel the registration and punish the people responsible.”

This legislation came into force only a few days before our report was 
first released on July 1, 2006. It is not an answer to our findings about 
what happened before that date. Moreover, in China, there is a huge 
gap between enacting legislation and enforcing it.

Our first reply, issued long before the second Chinese government 
response, made this point. Yet the second Chinese government 
response just repeats word for word what was in their first response on 
this point.
The Government of China wrote in its first response: “It is very clear 
that Falun Gong’s rumour has ulterior political motives.” None of our 
findings are based on rumour. Every finding we make is sourced and 
independently verifiable.

138

M O D 4 0 0 0 0 4 6 7 7



F o r D is tr ib u tio n  to  C P s

BloodyHarvestTXT.FINALa 10/16/09 3:21 PM ge 139

Responses

This claim of rumour is a constant Chinese government refrain. David 
Matas went to Israel to speak on May 30, 2007 at a symposium on 
organ transplants at Beilinson Hospital near Tel Aviv. The Chinese 
embassy in Israel circulated a statement at the symposium that the 
report we wrote on organ-harvesting of Falun Gong practitioners con­
tains:

“... verbal evidence without sources, unverifiable wit­
nesses and huge amount of unconvincingly conclusive 
remarks based on words like ‘probably’, ‘possibly’, ‘maybe’ 
and ‘it is said’, etc. All these only call into question the truth 
of the report.”

Nevertheless, all one has to do to is to look at our work to see that 
every statement we make in it is independently verifiable. There is no 
verbal evidence without sources. Where we rely on witnesses we iden­
tify them and quote what they say.
We have searched our manuscript for these words. At no place do we 
do link the words “probably”, “possibly”, “maybe” or the phrase “it is 
said” to our conclusions. Nor had we done so in the two versions of 
our report, which are word-searchable on the Internet.

As well, what could the politics of the Falun Gong possibly be? They 
are not a political party or movement with a political agenda. The 
Chinese Government describes their political agenda, in its second 
response, as being “against everything from China” -  a bizarre charge, 
but all too typical of the hyperbole into which the Government 
launches when discussing this group.
The Falun Gong, to be sure, oppose human rights violations in China. 
But China is different from the Communist Party of China. And 
China is more than just human rights violations.
Human rights are not political. They are universal. The notion of pol­
itics suggests a legitimate debate between opposing points of view. But 
there is no legitimate debate between respect for human rights and 
violations of human rights. Violations of human rights are always 
wrong. Respect for human rights is always right.

The two Government of China responses attack us as not independ­
ent, and Falun Gong as an evil cult. Yet our work has to be judged on 
its merits. Attacking us is not an appropriate response.

139

M O D 4 0 0 0 0 4 6 7 8



F o r D is tr ib u tio n  to  C P s

BloodyHarvestTXT.FINALa 10/16/09 3:21 PM ge 140

Bloody Harvest

The second Government of China response is primarily an elabora­
tion on the “evil cult” attack on Falun Gong. The second response has 
eight paragraphs. Only three deal with organ-harvesting. One talks 
about Canada-Chinese relations. Four paragraphs, the bulk of the 
response, are a venomous attack on Falun Gong, replete with false, 
slanderous allegations. It is this sort of slander which, in China, deper­
sonalizes and dehumanizes the Falun Gong and makes possible the 
violation of their basic human rights. Indeed, the fact that the 
Government of China would make a hate-filled attack on Falun Gong 
the focus of its response to our report reinforces the analysis of the 
report.
Some people, for reasons of political or diplomatic or economic con­
venience, will swallow anything said by the Communist Party of 
China, true or not. For them, what is relevant is only that it is said by 
the Communist Party of China. Its truth is a matter of indifference. 
However, we have met others for whom the truth matters, who are not 
associated in any way with the Communist Party of China, but still 
assert, without having read our work, that it is based on rumour. The 
only explanation is that these dupes have heard or read Chinese 
Communist propaganda about our work and have been misled by the 
big lie.

When the Chinese government puts words in quotation marks and 
asserts that they come from our work, there is a tendency to assume 
that these quotes are real. Many people cannot believe that someone 
could have the nerve to distort the truth so grossly.
The most simple and obvious vehicle for Chinese propaganda is 
Chinese embassy websites. Go to any Chinese embassy website any­
where in the world and you will find posted there an attack on the 
Falun Gong.

The Embassy of China in Canada website home page has three links 
connecting the reader to anti-Falun Gong propaganda.'^^ One is enti­
tled “Cult Falun Gong”. The second is “Memorandum on Falun Gong”. 
The title of the third is “Response to the so-called Revised Report on 
China’s Organ Harvesting”. No other topic merits more than one link. 
Tibet has only one link. So does Taiwan.
Politicians or civil servants who meet with Falun Gong, as well as 
media who interview them, are often the recipients of spammed anti- 
Falun Gong propaganda. A lead spammer is Charles Liu, who also uses 
the name Bobby Fletcher. He is a down-the-line Chinese government 
apologist, generally parroting positions of the Government of China, 
including denial of the existence of the Tiananmen Square massacre of

140

M O D 4 0 0 0 0 4 6 7 9



F o r D is tr ib u tio n  to  C P s

BloodyHarvestTXT.FINALa 10/16/09 3:21 PM ge 141

Responses

1989. But his main efforts have been directed to discrediting the Falun 
Gong, through directed e-mails, discussion groups, letters to the edi­
tor and Internet blogs. The Western Standard magazine reported:

“Liu’s actions mirror disinformation campaigns waged by 
the Chinese government in the past. Typically, these 
include the deliberate spreading of false or misleading 
facts to sow confusion or doubt among the conflicting 
accounts.”'"

The Government of China publishes, prints and distributes Chinese 
and local language newspapers in foreign countries which are nothing 
more than anti-Falun Gong propaganda tracts. In Canada, an exam­
ple is La Presse Chinoise. It is a small Montreal newspaper with a usual 
print run of 6,000 copies. In August 2006 it published an issue thirty- 
two pages long, printed 100,000 copies and distributed them across 
Canada. This issue had no advertisements. It was distributed for free. 
And it contained no news whatsoever, only an attack on the Falun 
Gong. The issue did not say it was financed by the Government of 
China. But according to an investigative report by Mark Morgan of La 
Grande Epoque, that was the reality.'"
The Embassy of China in whatever national capital it is located will 
write letters to editors of local newspapers, setting out Chinese prop­
aganda and disinformation. As well, embassies will send letters or e­
mails to friendly reporters, filled with the usual Communist humph. 
Letters are often published in the papers to which they are addressed, 
which gives free, widespread, local language distribution to this prop­
aganda. Stories are written that the Government of China objects to 
this or that, as if there were justification or grounding to the objection. 
For instance, the Chinese embassy in Canada sent off in January 2007 
an e-mail to the Ottawa Citizen protesting the NTD TV Chinese New 
Year dance spectacular then just performed in Ottawa. The Ottawa 
Citizen, in all seriousness, published a story setting out the Chinese 
embassy objections.'"
Chinese government goes from hi-tech to lo-tech in its abuse of Falun 
Gong, from digital media to simple flyers handed out at meetings. 
Embassy and consular officials wander around to public gatherings 
handing out anti-Falun Gong literature.

One such set of flyers, handed out by officials of the Calgary con­
sulate led to a hate crimes investigation. The Chinese officials placed

141

M O D 4 0 0 0 0 4 6 8 0



F o r D is tr ib u tio n  to  C P s

BloodyHarvestTXT.FINALa 10/16/09 3:21 PM ge 142

Bloody Harvest

anti-Falun Gong hate literature outside a conference room of the 
American Family Foundation Conference at the University of Alberta 
in Edmonton in June 2004. The Edmonton Police recommended hate 
crimes prosecution of Chinese consular officials Cao, Jianye and Yeh, 
Chi Yao for this distribution.

There is a similar story with the electronic media. CCTV-4, a Chinese 
government TV satellite broadcaster, sought permission to broadcast 
into Canada on a digital basis. On December 22, 2006 the Canadian 
Radio-television and Telecommunications Commission concluded 
that this broadcaster had a history of abusive comment, incitement to 
hatred and contempt, incitement to violence and threats to physical 
security against the Falun Gong.'^^ The CRTC approved the applica­
tion, but with a warning that unless CCTV-4 is free of abusive com­
ment it would be removed from the list of eligible satellite services 
authorized for digital distribution in Canada.'^®
One form of harassment of Falun Gong practitioners is incessant 
phone calls with taped messages. The messages harangue the listeners 
in Chinese and English in three-minute recorded statements demoniz­
ing the Falun Gong. The tapes include Chinese patriotic songs.
Some practitioners have received as many as twenty-five calls a day. 
Calls have been made to homes, cellphones and workplaces. The calls 
fill up message machines. Calls made to cellphones pile up charges 
which are based on use. The high frequency of the phone calls 
prompts phone owners to turn off their cellphones.

Complaints to phone companies or the police lead nowhere. The calls 
have been traced to mainland China. Foreign police and phone com­
panies can do nothing about such calls.
Write to the Chinese embassy to ask them to stop the persecution of 
the Falun Gong and it will send you by return mail a barrage of anti- 
Falun Gong propaganda. The embassy sends out booklets and video 
compact disks filled with disinformation about the Falun Gong. The 
embassy sends out this same disinformation unsolicited to govern­
ment officials, members of legislatures and parliaments, and even civic 
officials who raise concerns or who might possibly raise concerns 
about the treatment of the Falun Gong.
If anyone wants a guided tour and a heavy dose of anti-Falun Gong 
propaganda, China is more than happy to oblige, all expenses paid. 
Academics are usually self-respecting enough to avoid these tours. 
They are prepared to go so far as to keep silent about the Falun Gong 
in order to get access to China.

142

M O D 4 0 0 0 0 4 6 8 1



F o r D is tr ib u tio n  to  C P s

BloodyHarvestTXT.FINALa 10/16/09 3:21 PM ge 143

Responses

Some journalists are different. They take the trips and figure that they 
are maintaining journalistic ethics as long as they report the reality of 
Falun Gong persecution in the same articles as the disinformation the 
Chinese propaganda machine has fed them.
Though the Government of China prefers working through interme­
diaries it can bully or pay, when all else fails it will send a representa­
tive to repeat in person anti-Falun Gong slander. That is what hap­
pened at the organ transplant forum at which David Matas spoke in 
May 2007 at Beilinson Hospital in Israel.
Once the Chinese embassy found out that the event was going ahead 
with Matas on the speakers’ list, they sent down a spokesman to reply 
to his intervention. They distributed on every chair before the sympo­
sium a paper titled “Position Paper of Chinese Government on 
Allegations of So Called organ harvest”. It contained the usual non­
sense.

The Chinese remarks were mostly not about our report; they were, 
rather, a slanderous attack on the Falun Gong, and had nothing at all 
to do with organ-harvesting. These remarks were incitement to 
hatred, akin to Holocaust denial, manifesting the very bigotry which 
led to the violation that they were denying.

The Government of China uses its embassies and consulates to mount 
public displays against the Falun Gong. For instance, the Chinese con­
sulate in Toronto, Canada has displayed an array of anti-Falun Gong 
posters along the wall where people wait in line to apply for visas. The 
title of the exhibition is “Combat Cults and Protect Human Rights”. 
The posters state “Falun Gong is a Scourge”.
For blocking to be effective, China needs to know not only what is 
being said, but also what is being planned. Accordingly China engages 
in spying -  or what is euphemistically called intelligence-gathering -  
on the Falun Gong. Defectors tell us that this intelligence-gathering is 
the primary task of Chinese embassies around the world. Falun Gong 
practitioners everywhere are constantly being monitored and spied on 
by the Government of China. This is an invasion of privacy of Falun 
Gong practitioners. But the consequences are a good deal worse than 
that.
Defectors Chen Yonglin and Hao Fenguin made public statements 
about the Chinese Falun Gong intelligence-gathering and spy net­
work. Chen defected from the Chinese consulate in Sydney, Australia 
in May 2005. Hao worked for the 610 Office in Tianjin City, China. (As 
indicated in Chapter Two, the 610 Office is the bureaucracy in China

143

M O D 4 0 0 0 0 4 6 8 2



F o r D is tr ib u tio n  to  C P s

BloodyHarvestTXT.FINALa 10/16/09 3:21 PM ge 144

Bloody Harvest

designated with responsibility for repression of the Falun Gong.) Hao 
visited Australia in February 2005 and sought asylum once there.
Chen said that there were as many as 1,000 Chinese government spies 
in Australia. Hao confirmed Chen’s statement.
The Falun Gong has on occasion been spied on by persons who prac­
tise Falun Gong in order to accumulate information about other Falun 
Gong practitioners, information which is then communicated to the 
Government of China. A few of these people have been unequivocally 
identified. For a number of others, there is suspicion but no certainty.
Falun Gong practitioners find that their e-mail accounts are hacked. It 
is possible for customers to find out from their Internet service 
providers the locations from which the e-mail accounts have been 
accessed. Falun Gong practitioners who have made inquiries discover 
that their e-mail accounts are being accessed from places they have 
never been.

In order for an e-mail account to be accessed, the person accessing the 
account would need the password for that account. The passwords of 
those Falun Gong practitioners are presumably identified by prior 
hacking efforts or by double agency. If one Falun Gong practitioner 
uses the computer of a second practitioner to access the e-mail 
account of the first practitioner and the second practitioner (the one 
whose computer is used) is an agent of the Government of Ghina, then 
Ghinese officials have access to the password of the first practitioner.
One use to which the Ghinese government puts information gathered 
through its spying is to send computer viruses to Falun Gong practi­
tioners and those in contact with them electronically. The virus sender 
assumes the identity of one person on a listserv so that the message 
with the virus appears to be coming from someone known to the list­
serv.

In the course of arranging a visit David Matas made in 2007 to 
Australia to speak at NGO events paralleling the APEG summit, he, 
along with the rest of a listserv he was on, received such a virus. A tech­
nical expert traced back the virus to mainland Ghina.
Fortunately, the virus did not infect his computer because of the sys­
tems he uses. Others were not so lucky. The receipt of viruses by Falun 
Gong practitioners traced to mainland Ghina is commonplace.
Websites hosting information about the Falun Gong are subject to 
cyber-attacks from Ghina. For instance, the website Bestnet, which 
hosted a mirror site of a Falun Gong site, reported on July 30, 1999 a

144

M O D 4 0 0 0 0 4 6 8 3



F o r D is tr ib u tio n  to  C P s

BloodyHarvestTXT.FINALa 10/16/09 3:21 PM ge 145

Responses

denial-of-service attack which “appears to be coming from sources 
inside China”. Webmaster John Walker wrote: “The Government of 
China may use intimidation to rule inside its own borders but I’ll be 
damned if I will let them get away with it here.”
A denial-of-service attack is a flooding of requests with incomplete 
information which eventually causes the target machine to crash. 
Internet sleuths were able to trace the Internet protocol address. From 
that they were able to find the name and street address of the owner of 
that IP address. Though the name of the owner was innocuous, the 
street address was the headquarters of the Government of China 
Ministry of Public Security. ““
The Government of China does not just attempt to disrupt live events. 
It wades into the media as well, attempting to use its diplomatic 
weight to shut up or distort local media information about the perse­
cution of the Falun Gong. Again, here is an example from Canada. The 
CBC announced that it was broadcasting in November 2007 a TV doc­
umentary by Peter Rowe on the persecution of the Falun Gong in 
China which featured our report. The Government of China phoned 
up the CBC (something the CBC admitted) and the CBC pulled the 
show. It was replaced with an old documentary on Pakistan because, 
so the CBC spokesman said, recent turmoil in Pakistan made the 
rebroadcast timely.
But, as it turned out, timeliness was not the concern. The CBC went 
back to the producer Peter Rowe and asked for changes. He initially 
balked and then made some. But the changes he made were not 
enough. After the producer refused to co-operate any further, the CBC 
made more changes on its own and then broadcast its concocted prod­
uct.

The CBC version of the documentary was broadcast, on November 20. 
Since the original version had already been aired, without notice, in 
the middle of the night in Montreal a few days earlier, and became 
available on YouTube, it was possible to compare the two.
The parts deleted from the original version were items which consti­
tuted hard evidence to substantiate the findings we had made of the 
mass killings of Falun Gong. One item deleted was the playing of tapes 
of telephone admissions from hospitals in China acknowledging that 
they were selling Falun Gong organs. Chinese government denials 
remained.
The additions were typical Chinese propaganda. The CBC on its own, 
for instance, added this screen to the documentary: “Amnesty

145

M O D 4 0 0 0 0 4 6 8 4



F o r D is tr ib u tio n  to  C P s

BloodyHarvestTXT.FINALa 10/16/09 3:21 PM ge 146

Bloody Harvest

International does not have conclusive evidence to back up the allega­
tion the Falun Gong are killed for their organs.”

Yet, silence is not evidence of anything. Amnesty International silence 
on a human rights violation is not proof and not even evidence that a 
violation is not occurring. The organization does not claim to be a 
verifier or source or encyclopaedia of all human rights violations.

The CBC, before the commercial which led into the documentary, 
flashed onscreen, with footage of Falun Gong practitioners, a bit of 
Ghinese propaganda straight up: “Ghina regards Falun Gong as a cult.” 
For people who know nothing about the Falun Gong that sort of 
introduction was bound to mislead.

Not to be outdone by the GBG, Radio-Ganada went one further in a 
show which aired in October 2008. Grescent Chau had published, 
through La Presse Chinoise, standard Communist Party propaganda 
against Li Hongzhi and the Falun Gong -  material which was, accord­
ing to the Quebec Court of Appeal, defamatory. The libels led Falun 
Gong practitioners to protest in front of the offices of La Presse 
Chinoise.

Radio-Canada reported these protests in a way that would have 
warmed the heart of the most hardened Chinese government bureau­
crat. Falun Gong was depicted as an organization which is “highly 
structured” with “no shortage of money”, composed of different 
organs working in lockstep. This mythical organization was then 
blamed for tension in Montreal’s Chinatown -  because some practi­
tioners had the nerve to protest their being libelled by Crescent Chau 
and La Presse Chinoise. Radio-Canada preyed on the ignorance of the 
Canadian public to propagate the Communist Party line, blaming the 
victims for protesting their victimization, adding to the propaganda 
by describing the Falun Gong as “little known and bothersome”, and 
“whose presence creates malaise”.
Yet Falun Gong is not an organization. Nor does it have any money. 
Indeed, the very notion of a set of exercises having money is a form of 
Orwellian newspeak only a communist party and its fellow travellers 
could concoct. If other innocents with no connection to China who 
engaged in a common harmless practice were to protest outside a 
metro daily because the daily reported that, when they were not prac­
tising, they were engaged in bestiality or vampirism -  some of the 
milder charges Crescent Chau and La Presse Chinoise levied against 
Falun Gong practitioners -  it is unlikely Radio-Canada would report 
the protests as some sort of conspiracy.

146

M O D 4 0 0 0 0 4 6 8 5



F o r D is tr ib u tio n  to  C P s

BloodyHarvestTXT.FINALa 10/16/09 3:21 PM ge 147

Responses

The Epoch Times is a globally-distributed newspaper which is general 
in nature but which has a focus on Chinese human rights violations. 
Many Falun Gong practitioners are involved in the paper. Businesses 
which advertise in The Epoch Times report anonymous threatening 
telephone calls, as well as calls from the local Chinese consulate urging 
them not to advertise in the paper. So do businesses which serve as dis­
tribution depots for the newspaper, places where the newspaper can be 
picked up by customers.
The telephone calls slander the Falun Gong and warn the advertisers 
and distributors of a loss of business if they persist. For instance, a 
travel agent in England was warned that, if his agency continued to 
advertise in The Epoch Times, his agency would no longer be able to 
book flights on Chinese airlines. Though these callers did not identify 
themselves as Government of China representatives, only representa­
tives of the Government of China would be in a position to utter such 
threats.
These threats have had an impact. The Epoch Times reported a drop­
off in advertising and number of distribution points after the calls 
began. In England these calls were the subject of a complaint to the 
U.K. Foreign Office. However, the Foreign Office refused to take any 
action, claiming that there was insufficient proof that the calls were 
made.
Because of limited bandwidth, radio and TV broadcasters have needed 
regulatory permission to broadcast. The Government of China has 
lobbied foreign broadcast regulators, asking them to use their powers 
to keep off the air any broadcaster who would provide information 
about the persecution of the Falun Gong.
New Tang Dynasty TV applied in February 2005 to the Canadian 
Radio-television and Telecommunications Commission (CRTC) for 
approval to broadcast in Canada. NTD TV is a global satellite TV net­
work which began in 2002. It broadcasts in Chinese, as well as other 
languages. Its programming is more than 90% Mandarin. It is inde­
pendent of the Government of China and reports on Chinese human 
rights abuses. Because of that, it has aroused the enmity of the 
Government of China.
Zhang Jiyan, the defecting wife of a Chinese diplomat, smuggled out 
of the Chinese embassy in Canada a document showing an embassy 
plan “to knock down NTD TV’s attempt to enter the cable television 
network”. Huikang Huang, deputy head of the Chinese embassy, sug­
gested rallying Chinese Canadians and Chinese visa students to write 
to the CRTC to oppose the NTD TV application.Subsequently the

147

M O D 4 0 0 0 0 4 6 8 6



F o r D is tr ib u tio n  to  C P s

BloodyHarvestTXT.FINALa 10/16/09 3:21 PM ge 148

Bloody Harvest

public record shows that the CRTC did in fact receive nearly identical 
letters opposing the application from the National Congress of 
Chinese Canadians, the Federation of Ottawa Carleton Chinese 
Organizations and the Chinese Student Association of the University 
of Ot t awa . The  NTD TV application to the CRTC, nonetheless, suc­
ceeded.
The Chinese government establishes organizations abroad which are 
nominally independent from the government but in fact act as its 
agents. Many universities have Chinese student organizations which 
are tightly connected to the local Chinese embassy or consulate. The 
Chinese government uses threats of exit visa denials and intimidation 
of the family back home to get students abroad to spy on their class­
mates and intimidate the Falun Gong.
David Matas was witness to the activities of these groups at Columbia 
and Princeton universities when he spoke there in April 2007. A group 
came to the venue at Columbia with banners and red flags, which 
security personnel required them to leave outside. They nonetheless 
held up placards which said in Chinese and English that Falun Gong 
is an evil cult. David Matas had obtained the e-mail which they had 
used to bring their colleagues out, and for his talk proceeded to read 
through it and react to it. Not liking what they were hearing, the group 
left his talk and the room en masse in midstream. In Princeton, there 
was a similar gang protest, though this time the Chinese government 
agents were allowed to bring in posters which they held up at the back 
of the room.
The Chinese government gives grants for universities to establish 
Confucius Institutes. These institutes are supposedly for Chinese stud­
ies. But once established, they become spy outlets for the Chinese gov­
ernment and leverage on the university to attempt to ban Falun Gong 
activity.
The use to which a Confucius Institute is put depends on the local 
embassy or consulate which grants the funds. We have been to some 
universities which report that the ethnic Chinese staff of these insti­
tutes, once established, become targets of Chinese government offi­
cials seeking out information about Falun Gong activity on campus.

Tel Aviv University removed in 2008 an exhibit on Falun Gong medi­
tation. Professor Yoav Ariel, a lecturer in the East Asian Studies 
Department, confirmed that he had ordered the exhibit removed 
because of a request by the Chinese embassy. Ariel said that the uni­
versity must take into consideration its ties with Chinese universities, 
with which it conducts student exchanges. The university has had a

148

M O D 4 0 0 0 0 4 6 8 7



F o r D is tr ib u tio n  to  C P s

BloodyHarvestTXT.FINALa 10/16/09 3:21 PM ge 149

Responses

Confudus Institute, endowed by the Government of China, since 
2007.‘̂=

Another use the Government of China makes of intelligence-gathered 
information is to attempt to thwart every public event which would 
disclose the persecution of the Falun Gong. The Government of China 
leans on hosts, asking them to cancel such events. One particularly 
sorry example of this is the global Chinese government effort to 
undermine the touring dance spectacular sponsored by NTD TV. For 
instance, the Chinese embassy in Sweden called on city officials in 
Stockholm and Linkoping to cancel the venues for the Chinese dance 
spectaculars scheduled there for January 2008 because the performers 
had links to the Falun Gong.*'*'’
A similar effort was successful in Seoul and Pusan, South Korea. In 
2007, two venues in Seoul, the National Theatre of Korea and the 
Convention and Exhibition Centre, terminated their contracts with 
the dance company as the result of pressure from the Chinese 
e m b a s s y . ( A  successful lawsuit against the Convention and 
Exhibition Centre meant that the event was eventually performed at a 
later date.) In 2008, the Korean Broadcasting Corporation theatre in 
Pusan behaved in a similar fashion, backing out of a contract for a 
dance performance after the Government of China protested.
Where an event is going ahead despite Chinese efforts to cancel it, the 
Government of China as a second recourse tries to shape the event. It 
asks for changes to, or deletions of, elements of the program which its 
officials claim are offensive to China.
Here is an example. We have already mentioned the organ transplant 
forum in May 2007 at Beilinson Hospital, at which David Matas was 
asked to speak. When Matas arrived in Israel on the Sunday before that 
event, he was told that the Chinese embassy had asked Israeli Foreign 
Affairs to cancel the event. The Foreign Affairs Assistant Deputy 
Minister Avi Nir and the Health Assistant Deputy Minister Boz Lev 
put the request to the Beilinson Hospital, which refused. Foreign 
Affairs and Health then asked the hospital to withdraw the invitation 
to him to speak even if the program continued. The hospital refused 
that too. Foreign Affairs and Health then asked the hospital to with­
draw the invitation to Roy Bar Ilan, a Falun Gong practitioner, to be 
part of the closing panel. This the hospital did, even though the pro­
gram, as advertised even on the day of the event, included his name.
The event was a marathon, going from 5:00 p.m. to 9:00 p.m. with a 
dozen speakers. For the very last portion of the symposium, there was 
a panel of all the previous speakers plus a few new ones. The new ones

149

M O D 4 0 0 0 0 4 6 8 8



F o r D is tr ib u tio n  to  C P s

BloodyHarvestTXT.FINALa 10/16/09 3:21 PM ge 150

Bloody Harvest

made short statements and then all speakers took questions from the 
floor.

David Matas took advantage of this question period to raise his own 
question. He prefaced the question by saying that it was not about 
China but about Israel, since there were many Falun Gong practition­
ers in Israel, including several in the room. He asked Roy Bar Ilan, who 
was in the audience and who, he noted, was supposed to be on the 
panel, to answer the charges the Chinese embassy official had made 
against the Falun Gong.
The chair, in response to that question, without giving Roy a change to 
answer it, said, abruptly and unceremoniously, that the symposium 
was over. And it was. No thanks were given. There was no applause for 
the speakers. Everyone simply dispersed.

One phenomenon we have both experienced is diplomatic Chinese 
efforts to prevent parliamentarians and government officials from 
meeting with us. On a trip to Australia, in August 2006, David Kilgour 
spoke on our report at a forum in Melbourne hosted by Liberal Party 
member Victor Perton. The Melbourne Chinese consulate had sent a 
letter to all members of the Legislative Assembly asking them not to 
attend the forum.

Similarly, when David Matas was in Finland in September 2006 meet­
ing with the Finnish parliamentary human rights committee, its chair 
informed him that the Chinese embassy had called, urging them not 
to meet with him. The chair replied that embassy officials were wel­
come to meet separately with the committee, but that the committee 
would nonetheless meet with him.
Where events go ahead despite the best Chinese efforts to stop them, 
the Government of Ghina tries to discourage people from attending 
them. Letters are sent from embassies and consulates to notables and 
dignitaries, slandering the events and the Falun Gong and urging non­
attendance. For instance, a letter from the Gonsulate General of the 
People’s Republic of Ghina to New York Assemblyman Michael 
Benjamin dated December 11, 2007 urged him not to support in any 
form the dance spectacular hosted by NTD TV in New York in 2008, 
suggesting that to do so would impair U.S.-Ghina relations. 
Assemblyman Benjamin indicated he would attend the event regard­
less, and made the letter public.
The general approach of Ghinese officials to foreign officials and polit­
ical leaders on the subject of the Falun Gong is a mix of incitement to 
hatred and bullying. For instance, in a letter in March 2003 to

150

M O D 4 0 0 0 0 4 6 8 9



F o r D is tr ib u tio n  to  C P s

BloodyHarvestTXT.FINALa 10/16/09 3:21 PM ge 151

Responses

Canadian Member of Parliament Jim Peterson, the Chinese charge 
d’affaires in Canada “advised the Canadian government of the sensi­
tivity of the issue [of the Falun Gong] in the overall bilateral relations 
[between Canada and China]”.'" In other words, sympathy to the 
plight of the Falun Gong would impact adversely on Canadian- 
Chinese bilateral relations.
The Chinese consulate in Toronto wrote city councillors in 2004 urg­
ing them to oppose a motion for the proclamation of a Falun Gong 
week. The letters said; “If passed, the motion will have a very negative 
effect on our future beneficial exchanges and co-operation.” Among 
the “beneficial exchanges and co-operation” Toronto City Councillor 
Michael Walker heard mentioned as threatened were the sale to China 
of a Canadian-made nuclear reactor (the CANDU), the construction 
by the Canadian company Bombardier of a rail link to Tibet, and a 
two-panda loan to the Metro Toronto Zoo.'“
At Columbia University, an organization titled the Columbia 
University Chinese Students and Scholars Association had posted a 
threat on its website in April 2007 when David Matas was speaking 
there on our report. The threat was this; “Anyone who offends China 
will be executed no matter how far away they are.”
When David Matas spoke at the forum in Broadbeach, Gold Coast, 
Australia August 4, 2008, the forum was connected through the 
Internet to participants in China, over 150 in total. The local as well as 
the Internet participants asked questions after the formal presentation 
was over. One of the Internet participants was a Chinese government 
police official. This is the question, in translation, he asked David 
Matas;

“Are you afraid of death? You are brutally interfering in 
our Party’s internal policies. Are you afraid of our revenge? 
Our revenge against you, we’ll take revenge against you, 
are you not afraid of that?”

Incitement to discrimination leads to discrimination. While hate 
propaganda is most effective in a closed society like China, it has its 
insidious effect even in open societies.
Active discrimination becomes a way of getting the message out. If 
Falun Gong practitioners are denied access to service and benefits.

151

M O D 4 0 0 0 0 4 6 9 0



F o r D is tr ib u tio n  to  C P s

BloodyHarvestTXT.FINALa 10/16/09 3:21 PM ge 152

Bloody Harvest

even abroad, simply because they are practitioners, it becomes a way 
of discouraging the practice.
For example, the Ottawa Chinese Seniors Association terminated the 
membership of Daiming Huang because she practises Falun Gong. As 
well, the Association confronted her about her beliefs, organized peti­
tions against her practices, and subjected her to demeaning comments 
about her beliefs. The Human Rights Tribunal of Ontario in January 
2006 ruled that this was discrimination, exposing the woman to con­
tempt and loss of standing, and isolation within her community, and 
was an affront to her dignity. The Tribunal ordered the Association to 
pay Mrs. Huang $18,000.00 as well as to allow Falun Gong practition­
ers to become members of the Association.'^'
The opportunities for the Government of China on its own to inflict 
discrimination abroad on Falun Gong practitioners are few. Mostly 
the Government of China has to act through local agents. However, 
there are some matters which, by the very nature of sovereignty, 
remain within their control abroad.

Chinese nationals abroad whom the Chinese government has identi­
fied as Falun Gong practitioners will be denied passport renewal 
unless they renounce in writing their belief in Falun Gong. We have 
visited dozens of countries in order to promote the recommendations 
of our report. In the course of those visits, we met many Falun Gong 
practitioners in different countries who have been denied passport 
renewal. They have been told by their embassies that the reason is that 
they are Falun Gong.

For Chinese nationals abroad, the absence of a passport causes diffi­
culties with the host countries. The Universal Declaration of Human 
Rights states; “No one shall be arbitrarily deprived of his national­
ity.”'̂  ̂ Passport renewal denial based on the beliefs of the passport 
holder violates this right.
China uses its visa entry and exit system for anti-Falun Gong propa­
ganda purposes. Known Falun Gong practitioners are not allowed to 
leave China. And no one is allowed entry who is known to be Falun 
Gong or sympathetic to Falun Gong, especially where the purpose is 
as benign as even simply meeting other Falun Gong practitioners in 
private. This is true even of Hong Kong. More than 70 Falun Gong 
practitioners from Taiwan were denied entry to Hong Kong in 
February 2003 to attend an experience-sharing conference. This denial 
is currently the subject of court proceedings.

152

M O D 4 0 0 0 0 4 6 9 1



F o r D is tr ib u tio n  to  C P s

BloodyHarvestTXT.FINALa 10/16/09 3:21 PM ge 153

Responses

It would be going too far to say that the only China scholar who is reli­
able is a person who has never been to China. But there is a grain of 
truth in that assertion. Scholars who criticize the human rights record 
of the Government of China, particularly its treatment of the Falun 
Gong, are unlikely to get visas to enter China.
Another example is the Olympics. According to an Associated Press 
report of November 8, 2007, Li Zhanjun, director of the Beijing 
Olympics media centre, in reacting to news stories of a Bible ban dur­
ing the Olympics, said texts and other items from major religious 
groups that are brought into China for personal use by athletes and 
visitors are permitted. Li also said religious services -  Christian, 
Muslim, Jewish, Hindu and Buddhist -  would be available to athletes 
in the Olympic Village. However, he said, the policies do not apply to 
Falun Gong. Li added;

“We do not acknowledge Falun Gong because it is a cult. 
Falun Gong texts, Falun Gong activities in China are for­
bidden. Foreigners who come to China must respect and 
abide by the laws of China.”

Local laws are never a justification for violation of international stan­
dards. Though the Government of China says foreigners must respect 
local laws, that statement, like almost everything else China says about 
the Falun Gong, is misleading. It is China which must respect the 
international prohibition against discrimination on the basis of belief.

While journalists the Government of China has identified as sympa­
thetic are given a royal tour, all expenses paid, journalists identified as 
likely to report on Chinese human rights violations are denied visas. 
An example is the visas granted reporters accompanying Canadian 
Prime Minister Paul Martin on his visit to China in January 2005. 
Originally, Danielle Zhu and David Ren of NTD TV were granted 
visas for the trip. But then the visas were revoked. PEN Canada 
protested the revocations, but to no avail.
China insists that the people with whom it does business not have 
Falun Gong practitioners in their employ. It insists that anyone who 
deals with China in any way practise the discrimination China does. 
Just as Nazi Germany in the pre-war days refused to deal with anyone 
who was Jewish, no matter what their status abroad, today the 
Government of China refuses to deal with anyone, no matter what the

153

M O D 4 0 0 0 0 4 6 9 2



F o r D is tr ib u tio n  to  C P s

BloodyHarvestTXT.FINALa 10/16/09 3:21 PM ge 154

Bloody Harvest

connection of the person to the business or project or government 
with which they are dealing, who is a Falun Gong practitioner.

For instance, the Government of Ganada funds projects in Ghina 
through the Ganadian International Development Agency. Ganadian 
recipients of CIDA funding provided through contribution agree­
ments which mandate the beneficiaries to do work in Ghina are 
required by the Government of Ghina not to allow any Ganadian citi­
zens who are Falun Gong practitioners to participate in the work 
funded by the contribution agreement.
Theft of copies of The Epoch Times is endemic. It is distributed free in 
bulk at boxes and commercial establishments for passersby to pick up. 
In many places, the newspapers disappear from their distribution 
points soon after they are dropped off. Distributors have caught cul­
prits stealing the papers who acknowledge being paid to do it without 
saying who is paying them. Though complaints are laid with the 
police, the police will not prosecute, saying it is not a crime to steal 
what is free.

The problem reached such proportions in Galifornia that the legisla­
ture actually enacted a law to deal with it.'̂ "* The legislation, passed in 
September 2006, creates an offence of taking more than 25 copies of a 
free newspaper if done to deprive others of the opportunity to read the 
newspaper. The person who introduced the bill. Assembly Minority 
Leader George Plescia, Republican, La Jolla, acknowledged that the bill 
was a response to, amongst other incidents, the disappearance of 
thousands of copies of The Epoch Times in the San Gabriel Valley.
The most grotesque form of blocking of protest against Ghinese 
human rights violations is the beating of protesters. These beatings are 
not as systematic as the other forms of blockage. But they occur with 
regularity.
An example is Argentina, where a group of protesters were beaten in 
December 2005. At the time Luo Gan, head of the 610 Office, was vis­
iting Buenos Aires. During his visit, the Falun Dafa Association filed a 
criminal lawsuit against him, relying on his presence as the basis for 
court jurisdiction. The next day Falun Gong practitioners protesting 
at Gongress Square in Buenos Aires were assaulted by a group which, 
according to Amnesty International, were “connected to officials of the 
Ghinese government”. The practitioners were beaten. Their banners 
and photo displays were stolen.
The police were present at the beatings but did nothing to stop the 
attackers. A policeman told one Falun Gong practitioner that the

154

M O D 4 0 0 0 0 4 6 9 3



F o r D is tr ib u tio n  to  C P s

BloodyHarvestTXT.FINALa 10/16/09 3:21 PM ge 155

Responses

police had orders not to interfere with the attack. The Amnesty 
International director for Argentina, Pablo Marsal, said; “Officials of 
another country are violating our Argentine sovereignty in our coun-

155

M O D 4 0 0 0 0 4 6 9 4


